Kulka János szívszorító vallomása: „Bicegek, hülye vagyok. És ez zavar”

Kulka János még 2016-ban kapott sztrókot, azóta afáziával küzd: mindent megért, de nem, vagy csak nehezen találja a szavakat. A adott interjújában elmondta, hogy kíváltságnak tartja, hogy él. Arra is választ adott, visszatérhet-e valaha úgy a színpadra, ahogyan régen.
A színész nem szerepel színpadon, de nem tagadja szokott álmodni róla. Félelmei azonban ekkor sem kímélik: „Két hete álmodtam. Felébredtem, teljesen izzadtan. Mit álmodtam? Azt, hogy Babarczy László, a neves rendező meghívott egy vendégjátékra Kaposvárra, egy főszerepre. Bementem a színházba, köszönten, átöltöztem, felmentem a lépcsőn a vasfüggöny mellett, fel a zsinórpadlásra, láttam a köteleket, rám kötötték a hevedert. Felment a függöny, és akkor nem tudtam a szövegemet. – meséli Kulka János, aki azt is bevallotta, teljesen elengedte már azt, hogy visszatérhet a színpadra úgy, mint régen. Azt is elárulta, hogy nem maradt már eljátszandó szerepe a bakancslistáján, minden jó volt, de elég volt. Bár a Trojka Színházi Társulásnál játszi. Nem a kihívás vagy a pénz miatt vállalta el, hanem, mert úgy véli, tehetségesek.
A színész azt őszintén bevallja, hogy nagyon hamar elfárad, a régebbi önmagához képest 10, maximum 20 százalékot bír, de ennek ellenére örül az életnek: „Kiváltság, hogy élek.”
Arról is beszél, hogy míg régen szeretett piacra járni, ma már... „Nem, sok ember van a piacon. Zavarban vagyok attól, hogy néznek. Látom magam kívülről. Bicegek, hülye vagyok. És zavar.”
Arra a kérdésre is válaszolt, hogy megkeresték-e a Szomszédokról forgatott filmmel kapcsolatban. Megkeresték, de nem vállalta, nem akar újra Mágenheim dokival foglalkozni. Lezárta. Pedig nagyon szerette, mert sokszor megváltoztatta a szövegét, kihúzta az eredetit, írt helyette másikat, és azon kevesek közé tartozott (ne nem ő volt az egyetlen), akinek Horváth Ádám ezt megengedte.
És hogy akkor mi az ami hajtja, viszi előre? Az, hogy nemsokára ismét forgatni fog.
loading...

Megjegyzések

Küldj be receptet, történeteket, érdekességeket!

Név

E-mail *

Üzenet *